Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.03.2021 02:32 - Възходът и падението на кралство Голдия
Автор: miri479 Категория: Хоби   
Прочетен: 1375 Коментари: 15 Гласове:
13

Последна промяна: 16.06.2021 12:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Глава 2: Тайните

В деня след празника, крал Родханд от Голдия извика всичките си министри на съвет. Там присъстваха също двамата му синове – Лесли и Бертланд,както и племенникът му, Норман…

- Днес се подписва исторически договор – обяви той, -  цар Алтемир от Дардония предлага от името на сина си Весдемор брак с безценната ми дъщеря Елза… Това е исторически съюз в полза на  Голдия, срещу войските на Адморел, които стават все по-нападателни и войнствени… Мисля, че подобна дипломатическа маневра би осигурила…

Племенникът му се замисли - само той бе забелязал очите, с които се   гледат принцесата и граф Олав,тихите им разговори насаме, по време на езда... Не можеше да се противопостави открито на сюзерена си, а и предложението беше разумно , но... Бедният му приятел, горката му братовчедка...
- Почакайте, чичо! – изправи се внезапно, в пристъп на дързост, а всички го изгледаха изумени… -  Но, но – обърка се той,  а двамата принцове хванаха наметалото му, за да го усмирят - не смятате ли, че първо трябва да се посъветвате с нейно височество? Тя не е вещ, която може да се разменя…

- Замълчи! – гневно го прекъсна владетелят и впи в него ледения си поглед. – Дори не би трябвало да присъстваш на този съвет! Освободен си от него! – извърна  се многозначително…

Младежът обидено му обърна гръб и хукна към своите покои. А там, на перваза, го чакаше птицата…

- Докога ще му позволяваш да те унижава така? – изграчи тя. - Замислял ли си се, че баща ти бе първородният наследник на трона и ако не беше загинал тъй… странно… Сега ти щеше да бъдеш на мястото на Лесли… А не бяха ли заедно двамата братя един до друг в боя? Как така се случи, че само чичо ти оцеля?

- Млъкни! – кресна младежът и я прогони с размахване на ръце. – Какво си ти, какво  си, да му се не види?...  Какво ми става? – възкликна той, след като остана сам, заравяйки пръсти в къдриците си. – Говоря си с гарга, нима полудявам?

Тя отлетя доволна, че е посяла семената на съмненията в душата му и кацна грациозно пред покоите на Елза, дето винаги оставяше прозореца си отворен, за да храни гълъбите навън….

Момичето си пееше със замечтан поглед и разресваше гъстите си като водопад коси, но някакъв глас отвън я стресна:

- Утре баща ти официално ще обяви сватбата ти с принца на Дардония, без дори да те пита.

- Какво? – изплашено извика девойката.

- Поредният династичен брак в полза на кралството, но ти можеш да се спасиш – любимият ти е тук, отдолу, чака само една твоя дума, един твой жест… Можете да избягате заедно и да бъдете щастливи, Адморел, в своята щедрост ще ви даде убежище в неговите владения.

- Да търся помощ при най-големия враг на татко, да  предам интересите на страната?... Не, не мога да му причиня това – отвърна принцесата с бледо лице и насълзени очи. - Върви си, измамно видение!

- А нима той мисли за теб, налагайки ти да се омъжиш за човек, когото дори не познаваш?

- Отлети от където си дошла и не идвай повече при мен! – разрида се с глас младата жена.

- Както искаш, предложението ми е в сила само до тази вечер – каза вещицата и си тръгна, отправяйки се към стаята на Харила, амбициозната съпруга на Бертланд, второродния син на краля…

След този разговор, нейно височество започна да крее, покосена от неясна и тайнствена болест, топеше се като свещ…

-Какво имаш против Весдемор? – питаше по това време Айсли, обръщайки се към Норман. – Той е мил и смирен човек, също като сестра ми, те ще си бъдат лика-прилика. Но в същото време, не се ли би наравно с нас в сражението с Адморел при Еленов връх? Не прояви ли храброст и мъжество, нехарактерни за кроткия му народ?

- Разбира се, че е прекрасен човек и определено би заслужил любовта й – отвърна разсеяно братовчед му, - ако не беше…

- Ако не беше кое?

*ако не беше вече обикнала друг* - помисли събеседникът му, ала не се доизказа. Той нищо не можеше да направи…

-  Слушай, ще дойдеш ли утре с мен на срещата с Хана? – поде друга тема безотговорният младеж. – Искам да се отърва от свитата си, а татко не би ме пуснал сам.

- Казах ти, да й обясниш нещата и да приключиш с това! – заяви му лордът сериозно. – Момичето се влюбва в теб и нещата няма да свършат добре.

- Може обстоятелствата да се променят – усмихна се нехайно принцът.

- Кои по-точно – че ти си син на крал, а тя обикновена селска девойка?

Ала Лесли не искаше да се вслуша в гласа на разума.

- Ще дойдеш – смигна му заговорнически, - защото не ти се стои в двореца, да слушаш скучните разговори между баща ми и брат ми, и поученията на Харила, относно подредбата на стаята ти…

Обаче жената на Бертланд не беше заета в момента да поучава. След поредната си беседа с дойката на магьосника (която не беше еднократна), тя отново се опитваше да налага мнение над нерешителния си мъж.

- Какъв крал ще бъде разхайтеният и лекомислен престолонаследник? Каква дипломация може да води? – повтаряше за пореден път.  – Ти си много по-умен и въздържан от него, кралят го знае… Просто няма да наруши традицията, докато брат ти не се компрометира публично… Направи нещо!

- Той ще има съветници – колебливо отвърна съпругът й, - Норман и Олав са много по-близки с него, отколкото с мен.

- А кога се е вслушвал в нечий съвет – прави, каквото си иска, ще поведе кралството към пропастта…  Послушай ме, отърви се от тези двамата! Първо от графа – посъветвай Родханд го прати като защитник на крепостта Асгаморд, каква по-голяма чест за достоен войн като него? Родителят ти ще оцени разумността на твоето предложение.

-Но - но, той си има владения в Пиргия…

- Баща му е все е млад и жизнен, ще се справи с тях.

- Добре,ще поговоря с татко – отвърна примирително принцът и се запъти към покоите на владетеля…

На вечеря, монархът погледна извинително племенника си, защото още се чувстваше гузен за днешното си поведение, на съвета. Младият мъж дори не отговори на безгласната му молба за прошка, хранеше се съсредоточено, без да усеща вкуса на ястието.

После, развеселен от виното, старият мъж обяви предстоящия годеж, като вдигна наздравица за него. Всички се присъединиха, освен Норман и Елза. Графът погледна изумено принцесата, с надеждата тя се възпротиви, но момичето не каза нищо, навела ниско, бледото си чело към чинията, от която не бе опитало нищо.

- Нека разберем какво мисли бъдещата младоженка – не се стърпя лордът, ала повелителят на Голдия се взря в него с хладни очи, не искаше повече да се карат. И младежът замлъкна, ясно осъзнавайки, че той няма думата, беше само сянка в този дворец, ненужна, невидима сянка… Обърна се към Лесли и тихо прошепна:

- Ще дойда с теб утре!

Другият се усмихна самонадеяно.

След малко кралят предложи на графа службата в Асгаморд, по предложение на сина си, при което нейно височество се извърна учудено и погледна любимия си, ала този път той не я удостои с внимание. Изправи се гордо, произнасяйки почтително:

- За мен ще бъде чест, Ваше величество, позволете ми да се оттегля, за да се подготвя за утре!

- Нима още утре! – изненада се кралят. – Не съм казал още утре да тръгваш.

- Дългът си е дълг, сир!

- Добре - потупа го приятелски Родханд по рамото, без да осъзнава какво причинява на дъщеря си. – Знаеш, че си като част от семейството – целуна го бащински.

Норман и Елза наблюдаваха умолително негово благородие, ала той не забеляза това, отправи се с твърда походка към своите покои. Момичето дълго гледа след стройната му осанка, която вероятно повече никога нямаше да види. След това се извини с неразположение и отиде да легне, без да е хапнала нищо. Малко по-късно, получи необяснима треска в съня си-…

(следва)




Тагове:   магьосник,   тайни,   кралство,


Гласувай:
14



1. catforlife - Звучи много добре! Мири, Един ...
28.03.2021 21:07
Звучи много добре!
Мири,
Един въпрос ме мъчи?! Как измисляш тези имена
Родханд, Бертланд, Весдемор, Адморел... моля те, кажи, че ги преписваш отнякъде, защото в противен случай ще се самообеся поради абсолютната ми липса на въображение... :))))
цитирай
2. miri479 - Благодаря, мила catforlife:))),
28.03.2021 21:14
Ами, повечето си ги измислям, но не винаги ми се получава добре, даже доста критики имах за имената, така че не ти имаш проблем с въображението, а аз:))))
цитирай
3. valdor1355 - Аз пък вече си имам фаворит сред г...
29.03.2021 01:01
Аз пък вече си имам фаворит сред героите ти- Адморел. Не знам защо, но отрицателните герои, лошите момчета са в центъра на събитията и са много по- вълнуващи. Носят енергията да движат целия сюжет и замисъл на автора. Пък на твоя персонаж и името му много ми харесва. :))
Само да вметна, че на мен не ми е много лесно да се измислял имена за героите си, но Мири се справя добре. :)

цитирай
4. miri479 - Валдор, благодаря,
29.03.2021 10:03
предвидила съм за в бъдеще героят да става все по-отвратителен:). Не знам, дали се справям добре с имената, преди получавах много критики за тях, но сега човекът, който ме критикуваше ми е сърдит и не иска даже да критикува:)
цитирай
5. valdor1355 - Сигурно ти се е разсърдил заради ...
29.03.2021 19:41
Сигурно ти се е разсърдил заради "грозните имена" на персонажите! :-о :)))))))))) Тогава кажи на твоя Крал, той да ти измисля имената! :-о То е много лесно да се критикува, ако никога не си правил нещо! :-о Ама тези мъже понякога са безобразни вече! :))))))))
Поздрави! :)
цитирай
6. miri479 - Така е, моят Крал понякога ме вбесява,
29.03.2021 20:25
не стига, че са безобразни, ами са и капризни, прегръдки:))))))))
цитирай
7. catforlife - Ами, повечето си ги измислям, но не ...
29.03.2021 22:53
miri479 написа:
Ами, повечето си ги измислям, но не винаги ми се получава добре, даже доста критики имах за имената, така че не ти имаш проблем с въображението, а аз:))))

На мен имената много ми харесват!

цитирай
8. miri479 - Благодаря, catforlife,
29.03.2021 23:22
Много се радвам :)

цитирай
9. germantiger - +
31.03.2021 10:37
4. miri479 - Валдор, благодаря,
29.03 10:03
предвидила съм за в бъдеще героят да става все по-отвратителен:). Не знам, дали се справям добре с имената, преди получавах много критики за тях, но сега човекът, който ме критикуваше ми е сърдит и не иска даже да критикува:)

спрях да правя изкуствено дишане на блога ти, както казвала юлия

цитирай
10. germantiger - ++
31.03.2021 10:38
5. valdor1355 - Сигурно ти се е разсърдил заради ...
29.03 19:41
Сигурно ти се е разсърдил заради "грозните имена" на персонажите! :-о :)))))))))) Тогава кажи на твоя Крал, той да ти измисля имената! :-о То е много лесно да се критикува, ако никога не си правил нещо!

как да несъм правил нищо

правил съм си по една чикия на твойте поетични мъркания
цитирай
11. miri479 - ГТ, никой не е казал, че ТИ
31.03.2021 10:56
не правиш нищо, говорехме за моя Крал, ако не си забелязал. Сексуалният ти живот не ни интересува!
цитирай
12. miri479 - 4. miri479 - Валдор, благодаря, 29. ...
31.03.2021 10:57
germantiger написа:
4. miri479 - Валдор, благодаря,
29.03 10:03
предвидила съм за в бъдеще героят да става все по-отвратителен:). Не знам, дали се справям добре с имената, преди получавах много критики за тях, но сега човекът, който ме критикуваше ми е сърдит и не иска даже да критикува:)

спрях да правя изкуствено дишане на блога ти, както казвала юлия


Чудесно, приятно изкарване в компанията на Юлия:)
цитирай
13. valdor1355 - Гладиаторе, какво ти става, бе ч...
31.03.2021 13:21
Гладиаторе, какво ти става, бе човек! Тук сме не за да се дракаме, а за да пишем, за да се четем, за да обогатяваме себе си с мислите на другите, да си създаваме добро настроение, да релаксираме... Приятелството с теб за мен, а вярвам и за Мири е ценно и не сме искали да те засегнем. Говорихме за мъжете ни...
Поздрави. :)
цитирай
14. germantiger - финално
31.03.2021 22:11
11. miri479 - ГТ, никой не е казал, че ТИ
10:56
не правиш нищо, говорехме за моя Крал, ако не си забелязал. Сексуалният ти живот не ни интересува!

аз поне имам такъв :)

щом не сме се разбрали - съжалявам
цитирай
15. germantiger - баш финално
31.03.2021 22:12
13. valdor1355 - Гладиаторе, какво ти става, бе ч...
13:21
Гладиаторе, какво ти става, бе човек! Тук сме не за да се дракаме, а за да пишем, за да се четем, за да обогатяваме себе си с мислите на другите, да си създаваме добро настроение, да релаксираме... Приятелството с теб за мен, а вярвам и за Мири е ценно и не сме искали да те засегнем. Говорихме за мъжете ни...
Поздрави. :)

да приемем, че не сме се разбрали

извини ме тогава за циничния коментар
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: miri479
Категория: Забавление
Прочетен: 555400
Постинги: 237
Коментари: 1252
Гласове: 5762
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031