Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.10.2017 21:56 - Приказка за Злобата
Автор: troia Категория: Тя и той   
Прочетен: 2194 Коментари: 23 Гласове:
25

Последна промяна: 30.10.2017 22:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image






Злобата живеела и процъфтявала спокойно. Нали била от векове на този свят?! Отдавна зарязала първообраза си Змията. Вече имала нови методи на въздействие. Сутрин се събуждала в лицето на младо момиче с мургаво лице и красиви маслинени очи. До обяд се превръщала в елегантен мъж с изпитателен поглед, а вечер в руса жена с чаровна усмивка.

О, тя била навсякъде и малцина я разпознавали. Отдавна не се вълнувала от физическата болка.  Опиянявала се от душевната. Мразела Добротата, макар че някои й казвали, че са сестри и като такива не могат една без друга. Пълни глупости, естествено! Много добре си живеела без нея.  Даже мечтаела да изчезне завинаги.

       „Ще властвам само аз! Светът е необятен и всички мои проявления ще съществуват свободни! Добротата е наивна, проста и глупава. Пълен боклук! Тя няма моите знания, умения и високи цели. Тя е ненужна.”

И започнала Злобата да  търси още по-упорито своите жертви носещи късче добро. Когато ги наранявала на устните й грейвала усмивка. Чувствала се силна и могъща, умна и непобедима. Кой твърдял, че злобните хора нямат  чувство за хумор? Кой твърдял, че ги измъчват  демони и не познават щастието? Ето Тя и нейните проявления греели от щастие. Всяка победа над  Доброто ги стимулирала за още по-голямо Зло.

И неусетно станало така, че  Злобата не можела без Добротата. Тя вървяла след нея, търсела нейните стъпки като вярно кученце. Когато  Добротата намалявала  Злобата се обърквала, не знаела какво да прави, защото можела само да унищожава, а не да създава. Чувствала се нещастна и самотна  единствено със своите проявления.  А и те се избягвали взаимно.

И така до днес двете сестри живеят на Земята. Злобата се опитва да унищожи Добротата, но не може без нея. Търси я денонощно... А някои луди биха казали, че дори я обича?!! Пълни глупости, естествено!



 




Гласувай:
25


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. redabyss - Мдам. Прегръдки, Троя. :-* :)
30.10.2017 22:43
Мдам.
Прегръдки, Троя. :-* :)
цитирай
2. troia - Поздрави на
30.10.2017 22:48
redabyss написа:
Мдам.
Прегръдки, Троя. :-* :)


смелото момиче, което коментира!:)

И аз имам скрити оръжия като теб.:)
Прегръдка и от мен, Скарлет!
цитирай
3. redabyss - За кое ми трябва смелост да комен...
30.10.2017 23:01
За кое ми трябва смелост да коментирам? :))))))
Всички трябва да ги имаме - Аз само подсещам да ги носим. :)))))
:-*
цитирай
4. kvg55 - troia,
30.10.2017 23:18
Елегантно облечената, с лицемерно държане и чаровна усмивка Злоба е по-отвратителна от грозната, зле облечена, с криви зъби или съвсем без зъби Злоба. Между Добротата и Злобата, както се разбира от приказката, има взаимна зависимост. Колкото Добротата е по-голяма, толкова и Злобата е по-голяма. Това са двете страни на едно противоречие, което рано или късно ще се разреши, тоест едната страна ще отстъпи. Коя?
цитирай
5. troia - Скарлет,
30.10.2017 23:21
не се уплаши от картинката.:))
Хубаво е да подсещаш. Ето аз те слушам и изпълнявам.:)
Приятна вечер!
цитирай
6. vesever - Кати, много е точно. А аз мечтая д...
30.10.2017 23:40
Кати, много е точно.
А аз мечтая добротата да се умножава на света и злите хора да нямат власт да вредят.
Всъщност, злите вредят най-вече на себе си, но дори не го разбират.
Поздрави!
цитирай
7. troia - Определено
30.10.2017 23:43
kvg55 написа:
Елегантно облечената, с лицемерно държане и чаровна усмивка Злоба е по-отвратителна от грозната, зле облечена, с криви зъби или съвсем без зъби Злоба. Между Добротата и Злобата, както се разбира от приказката, има взаимна зависимост. Колкото Добротата е по-голяма, толкова и Злобата е по-голяма. Това са двете страни на едно противоречие, което рано или късно ще се разреши, тоест едната страна ще отстъпи. Коя?


не искам Добротата да отстъпи.:)
Най-добре е да има равновесие.
Елегантната Злоба наистина е много по-опасна, защото тя умее да удари тогава, когато най-малко се очаква. Може и в гръб.:) Обикновено няма скрупули.
Поздрави!
цитирай
8. ard - Здравей troia !
30.10.2017 23:55
Философска приказка.
Замислих се за равновесието, и за това кое е добро и кое е зло и как тези неща се обръщат понякога. Не смятам, че има абсолютно зло и абсолютно добро, всичко е във взаимодействие и е променливо ( според ситуацията/ според хората/според обстоятелствата и т.н.)
цитирай
9. milady - waw...без малко да те изтърва..не празнуваш ли навън.
31.10.2017 00:10
тройке, приспа ли дедето..
ще напиша кратък но умен комент..
при теб ,или при мен..
добричка бабче,
М?
цитирай
10. ladylady - ооо, mnogoo..мило! блг троланке!!
31.10.2017 00:32
таакаа, честито на вещерките, котките..

и на всички послушни..мишки, също..
краткият ми отговор на Ханка,тройка..
ние сме..лоши,
ноо,вие сте..прости..
точка.
дългият..е многоо дълъг..
започва някъде от пр.450 000 г в Едем/ Рая на въскътъ..
но, сега съм..щастливо..омагьосана, да не омешам героите..
повече..утре..
Арканум/ Истината..
чин чин, гълъбици..
цитирай
11. troia - Веси,
31.10.2017 20:08
злите хора ги има, но често съм виждала, че те не се чувстват зли. Имат се за добри и в това е парадокса.:) Ако постъпят зле значи са били принудени от обстоятелствата, а не че нещо друго.:)
Благодаря ти.
Приятна вечер!:)
цитирай
12. troia - Привед, Ард!
31.10.2017 20:12
Аз пък вярвам в абсолютното Зло. Има го и съществува там някъде в Мрака. За него няма логика и обяснение. Ние я търсим и си я обясняваме, когато открием частица от него в хората около нас. Страхуваме се да не изгубим вяра в Доброто, че то също ществува в нас и около нас.
Радвам се, че съм те накарала да се замислиш.:)
Приятна вечер!
цитирай
13. troia - Почти ми се обясни в любов.:))
31.10.2017 20:14
milady написа:
тройке, приспа ли дедето..
ще напиша кратък но умен комент..
при теб ,или при мен..
добричка бабче,
М?

цитирай
14. vesever - И аз мисля така, Кати. Има хора, к...
31.10.2017 21:13
И аз мисля така, Кати.
Има хора, които са приспали съвестта си и наричат злото добро и не си дават сметка, че вършат зло.
Но, рано или късно, всичко става ясно.
И аз смятам, че има както абсолютно Добро, така и абсолютно зло, което се опитва да вземе превес на Земята.
И колкото повече хора се поддават на злото, толкова повече страдания се предизвикват на Земята, но такива хора за съжаление са слепи, също и нагли...
Дано доброто се умножава, и злото да бъде обезсилено - това е мечтата ми!
Лека и от мен. :)
цитирай
15. krassko - Пропуснах приказката за Злобата.
31.10.2017 21:36
Но заради смяната на времето си лягам с кокошките:)
Все си мисля че злобата е била първата жена на Адам, която се е еманципирала и го е зарязала...
И затова са измислили модерацията за да държат Злобата надалеч.
Виждал съм злобни и проклети жени, но едва ли има нещо по ужасно от злобен и проклет мъж...
Ето ти идея за нова приказка...
Но последното ми откритие в света на Злобата е капризно и проклето внуче.
Последния му"подвиг" беше, че с поредния рев и тръшкане събори комина на къщата.
Но историята не приключва тук. След нов гръмотевичен рев на малката госпожица, майстора който зидаше нов комин така се стресна, че падна от покрива и си счупи крака. Добре че край морето е топло и въпреки че добричката му баба купи климатик за да не студува внучето, никой майстор не се наема да монтира климатика...
И всичко е като в твоята приказка: докато по голямата сестра е извор на доброта, малката е капризна и проклета...
цитирай
16. troia - Веси,
31.10.2017 23:14
всеки иска по-често Доброто да побеждава, но така е само в приказките.:)
Да се надяваме, че ще дойдат по-добри времена, защото като пусна телевизора новините изобщо не ми звучат добре.
Лека и спокойна вечер!
цитирай
17. troia - Краско,
31.10.2017 23:20
не бях се сетила за капризно и лошо внуче.:) Ами то си е цяло природно бедствие щом събаря комини. Развесели ме.:)
А относно проклетия мъж двамата сме на едно мнение. Жените са по-безопасни и поносими и това не го казвам от женска солидарност. Просто злобния мъж плюс физическите си дадености е като атомна бомба с големи поражения.:)
Няма проблем ако беше я пропуснал. Писах, писах и пак пет реда.:)
Благодаря ти за забавния коментар.
Лека вечер!
цитирай
18. donchevav - Напълно споделям философията на ...
01.11.2017 11:19
Напълно споделям философията на тази приказка. И Злото, и Доброто са сред нас - и не могат едно без друго. Мисля, че думите на една героиня от Елин-Пелиновата "Задушница" най-много подхождат тук: "... то доброто и злото заедно вървят. Дойде едното, па дойде и другото”. И още, в "Пророк": "Ако го нямаше злото, никой нямаше да знае що е добро. " Тази диалектическа философия откриваме и в другите разкази от "Под манастирската лоза" - в цялото жизнелюбиво и човеколюбиво творчество на големия български писател, майстор на късия разказ. Все пак се чувствам задължена да завърша с познатия цитат от "Гераците": "Злото не е трайно, доброто е господар на човешкото сърце." , защото макар да не е в идейността на твоята приказка, мисля, че и двете вярваме в тази истина.
Харесвам диалетиката, макар да е демоде днес:))) Приветствам дълбочината на това твое произведение! Поздравления, Кате!
Честит Ден на народните будители! Успешен месец ноември!
цитирай
19. vilish - Добра вечер, Кате!
01.11.2017 23:32
Честит празник!
Поздрави за написаното.
Доброто и Злото ... вечната тема.
Добре е да са в равновесие! :)

А за теб - повече Добро да има в дните ти!
Хубава вечер!
цитирай
20. troia - Здравей, Вени!
02.11.2017 14:37
Благодаря ти за интересния коментар. Темата за Доброто и Злото, тяхната борба и зависимост е вълнувала много хора преди мен. Изкуството е неоспоримо доказателство за това. Предполагам, че тази борба ще ни вълнува толкова дълго колкото ни има на този свят.
Благодаря ти за милите думи!
Хубав и слънчев ден ти желая!
цитирай
21. troia - Привет, Вили!
02.11.2017 14:40
Мислех, че си в почивка от блога. Определено ме изненада.:)
Благодаря ти за прочита и хубавите пожелания.
Желая ти щастие и само добри хора около теб!:)
Усмивки!
цитирай
22. didige - Хахаха, позволих си да прочета к...
10.11.2017 11:14
Хахаха,позволих си да прочета коментарите и се развеселих.Всъщност и при мен има крясъци и ревове като в зоологическа градина понякога,но такива поражения още не е имало.Та в бързината и аз търсейки начини и опитвайки се да запазя самообладание го обръщам на хумор и им казвам-"Я какви интересни създания има в тази градинка и как пеят чудно".А пък те реват та се късат,след това спират и ме гледат с причудлива усмивка и сълзичките изчезват.Но не винаги се получава, още по весело е когато в инертността си се възгордеят от коментара ми и става една.Децата са толкова естествени и непринудени и с невероятно въображение и интуиция,че единствено ми остава да си кажа, че съм жива с тях и много щастлива,защото всъщност това е сладостта на живота и с такива моменти.
А що се отнася до двете сестри,трябва да ги има за да ни държат в правилната посока.
цитирай
23. troia - Диди,
10.11.2017 23:03
малките дяволчета може да те подлудят, но това е сладка лудост.:)) Разбирам те. Трябва да си дипломат и да умееш да реагираш умело при всяка ситуация. Явно се справяш чудесно.
Да, двете сестри винаги ще са заедно въпреки, че са пълни противоположности.
Хубава вечер!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: troia
Категория: Тя и той
Прочетен: 1019611
Постинги: 753
Коментари: 8671
Гласове: 27820
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930