Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.06 22:59 - Не четете книги и ще умрете щастливи
Автор: troia Категория: Тя и той   
Прочетен: 1454 Коментари: 43 Гласове:
27


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

1.   .image


От четенето полза няма.

Истината е, че човек може прекрасно да живее без книги. Можеш да бъдеш любим, популярен, да имаш успехи и да минаваш за умен, без изобщо да контактуваш с литературата. Какво като не четеш? Нищо. Далеч по-полезен от книгата може да се окаже дори фейсбук.

Има толкова по-важни сфери: работа, семейство, дрехи, покупки, приятели, храна, купони, секс, спорт.

Защо да губиш време и занимание, което не ти дава нищо, след като можеш да вършиш много по-смислени неща?

2.       Четенето отнема много време.

Филмът е час и половина. Епизодът от сериала: 30-55 минути. Едно отбиване в кръчма – 6 часа, плюс евентуален махмурлук на сутринта. Вестникът: час. Музиката: може да звучи като фон и изобщо не отнема време. А книгата? За да прочетеш един роман трябва да отделиш минимум 12-13 часа. Кой днес има толкова време?! Това просто физически е невъзможно: цял ден седиш в службата, връщаш се като пребито псе в къщи, отиваш да пазаруваш, после трябва да сготвиш нещо, да обърнеш внимание на партньора си, на децата, на домашните любимци. Всичко друго отнема по-малко време от книгата. Сметката е от проста по-проста.

3.       Четенето изтощава.

Четенето е изключително изморително занимание. То не само отнема много време, но изисква и съсредоточаване върху една единствена дейност, тишина, спокойствие, уединение и отказ от компютър и телефон.

Затова побеждава интернет: остроумни коментари, статии не по-дълги от един абзац и естествени картинки. Освен това -  и филми. Най-добре едновременно в няколко отворени прозореца, плюс отворен чат и включен музикален плеър. Ето това е да почувстваш, че живееш на шест!

4.       Четенето е неизгодно.

Не става дума да ти плащат за прочетените книги. Има други видове дейности, които дори косвено могат да увеличат финансовите ти ресурси. На купоните се запознаваш с нови хора, от което може да се породи ползотворно сътрудничество. В социалните мрежи формираш имиджа си, а това може да се окаже много важно за живота ти занапред. Има смисъл дори в това да отидеш на кино : там отиваш с познати, с които споделяш впечатленията си от филма или най-малкото – оправяш си настроението. А как да се похвалиш с някоя книга ? Много малко вероятно е някой от познатите ти да е чувал точно за тази, която току що си прочел, камо ли пък и той да я е чел. Съвсем друго нещо е примерно последният епизод от „Твоят мой живот”: него всички са го гледали, супер беше а?

5.       Четеш ли значи си „лузър”.

Четенето не е секси и намирисва на смотанячество. Има няколко вида читатели:

-          Ботаници. Те седят на първият чин, пишат си всички домашни и рядко дават да препишеш от тях. Имат проблеми с приятелските и сексуалните връзки. Страхуват се от цигарите, алкохола, и изпадат в паника ако получат четири плюс. Тях ги мразят всички в класа, но на ботаниците не им пука, те компенсират с възхищението на учителите и успехите по олимпиадите.

-           Мухльовци. Тях винаги ги освобождават от физическо заради астмата или някое изкривяване на гръбнака. За разлика от ботаниците обаче никога не ядат бой, защото умеят да се изпаряват, стане ли напечено, забравят болестите си и плюят на петите си. В женски вариант това са ревлите, пъзлите и лиглите.

-           Извънземни. С тях никой не се познава, никога не са чували гласа им, не знаят как се казват. Приятели са им само други извънземни, които също никой не познава. Техните удивителни интереси и изключителни способности /особено в информатиката или математиката/ прогонват всеки потенциален любопитко.

-           Книжен червей. Това са хора, за които е попълен специален формуляр в библиотеката. Отличителен белег: винаги имат при себе си поне пет кила книги. Жилищата им служат не за обитаване, а за складиране на книжните им колекции, затова най-голямата им трагедия е ако се наложи да се местят. Смеят се презрително, когато ги попитат: „Ти всичко това чел/а ли си го?”

-           Студени филолози. Всичко от гореизброеното, плюс това, че колкото и да се стараят, никога няма да станат Толстой или Маркс.

РЕЗЮМИРАЙКИ КАЗАНОТО ДОТУК:

В свят, където всяко действие трябва да носи полза, където времето е пари, а човек струва толкова, колкото е успял да натрупа, четенето става безмислено. Затова нека тези хора да си живеят  в обкръжението на ценените от тях предмети, на своите несъкрушими принципи и на чувствата, които не са в състояние да опишат. Благодарение на това ще умрат щастливи в рамките на съществуващата система. Те не познават мъките на самостоятелното мислене, терзанията, свързани с опознаването на собственото си „аз” и света, и никога няма да проумеят, че съществуват различни гледни точки и широка перспектива. Нека и занапред попълват редиците в овчите стада. Това на никой не вреди. Дори помага – на тези, които ги управляват.

 

Автор - неизвестен



Тагове:   четене,   тя и той,   книги,


Гласувай:
27
0


Вълнообразно


Следващ постинг

1. tikoev - Мишките харесват книгите повече от ...
21.06 23:07
Мишките харесват книгите повече от филмите! :))))
цитирай
2. troia - Да
21.06 23:28
tikoev написа:
Мишките харесват книгите повече от филмите! :))))


така е, защото мишките имат добър вкус и голям апетит.:))
цитирай
3. germantiger - постинга на неизвестния автор е елементарно оригиналничене :)
22.06 00:25
Чета всеки ден по много, не влизам в нито една от категориите, но вероятно имам допирни точки с някои от тях

Автора на материала е умен провокатор, уж защитаващ образа на лайната които не четат.

Доста хора четат днес, въпроса е какво.

Сещам се една мисъл японска която прочетох в постинг на вива1122

АКО ВЯРВАШ НА ВСИЧКО КОЕТО ЧЕТЕШ - ПО-ДОБРЕ НЕ ЧЕТИ!

Хората, които не четат са боклуци!

П.С.
Ивоки чете повече от мен - аз обикновено чета 100-200 стр. всеки ден, макар да имам дни с по 400 до 600 страници, поздравления за ивоки, аз разбира се, почти НЕ чета на български и не чета българско като автори и теми
цитирай
4. anin - О, Кат!
22.06 07:41
С риск да ме анатемосат, ще си призная, скоро не съм чела книга, а предии, о четях като невидяла, за няколко живота напред книги прочетох, и кво само диоптри направих ;)))
Сега не чета, а слушам от Ютуб основно лекции на духовно-езотерични теми, музика също си пускам, и гледам руски филми ;))
цитирай
5. redabyss - Има две неща, които правя, без да ми ...
22.06 08:06
Има две неща, които правя, без да ми носят пари. Едното е да блогвам.
Чета неща, които са ми от полза, ще ги нарека техническа литература. Четенето е занимание за хора без ангажименти. И ако в момента сме в активна възраст, би трябвало да "изграждаме". Предпочитам да релаксирам като съм физически активна.
Има много книги, които съм пропуснала, но при нас казваме, че оставяме за "след пенсия". ;))
цитирай
6. troia - А защо не?!
22.06 09:11
ivoki написа:
Аз чета по 300-500 страници всеки ден.
Дали съм ненормален ?


Животът е кратък и да правим това, което ни харесва и доставя удоволствие.:)
Щом обичаш да четеш, чети си.
цитирай
7. troia - Германтигер,
22.06 09:19
откъде пък ти хрумна това "елементарно оригиналничене" :) Поясних, защото не съм го писала аз, а и не зная от кого е.
А относно количеството на ден - според мен не е важно. Четем, защото искаме, а не някой да ни каже "Браво, ти си голямата работа".:))
цитирай
8. troia - Анич,
22.06 09:25
anin написа:
С риск да ме анатемосат, ще си призная, скоро не съм чела книга, а предии, о четях като невидяла, за няколко живота напред книги прочетох, и кво само диоптри направих ;)))
Сега не чета, а слушам от Ютуб основно лекции на духовно-езотерични теми, музика също си пускам, и гледам руски филми ;))


точно това ми хареса в статията, че показва как се е променило отношението ни към четенето взависимост от начина ни на живот. То и от филмите ти се натоварват очите, отнемат време, но щом ги предпочиташ...гледаш си ги.
Човек прави това, което обича и ако наистина му харесва ще го направи за сметка на нещо друго.
цитирай
9. germantiger - ...
22.06 09:28
ivoki написа:
germantiger написа:
Чета всеки ден по много, не влизам в нито една от категориите, но вероятно имам допирни точки с някои от тях

Автора на материала е умен провокатор, уж защитаващ образа на лайната които не четат.

Доста хора четат днес, въпроса е какво.

Сещам се една мисъл японска която прочетох в постинг на вива1122

АКО ВЯРВАШ НА ВСИЧКО КОЕТО ЧЕТЕШ - ПО-ДОБРЕ НЕ ЧЕТИ!

Хората, които не четат са боклуци!

П.С.
Ивоки чете повече от мен - аз обикновено чета 100-200 стр. всеки ден, макар да имам дни с по 400 до 600 страници, поздравления за ивоки, аз разбира се, почти НЕ чета на български и не чета българско като автори и теми


Аз съм свободен човек с много свободно време . Моят трудов път е завършен. Чета по 5-6 часа и това е основното ми занимание. Чета на български и руски.


И аз така, имам почти цялото време на света за четене, както се казва, поне засега, макар живота да ни изненадва винаги с проблеми или кризи понякога.
Вероятно ти четеш с техника на четен някои неща по диагонал, защото поне аз чета по около 30 книжни страници за час и на електронен четец, чета по страница на минута или 60 стр. за 60 минути според сайза който аз съм си настроил.

Ще рече аз чета повече от теб като часове на ден, но ти повече страници, което ме кара да мисля, че или четеш по диагонал или си се поизхвърлил със страниците, да прощаваш дребнавостта в детайла от мне ;) аи все пак аз не чета бавно.

Чета на български, руски, английски и германски.
цитирай
10. troia - Съгласна
22.06 09:32
redabyss написа:
Има две неща, които правя, без да ми носят пари. Едното е да блогвам.
Чета неща, които са ми от полза, ще ги нарека техническа литература. Четенето е занимание за хора без ангажименти. И ако в момента сме в активна възраст, би трябвало да "изграждаме". Предпочитам да релаксирам като съм физически активна.
Има много книги, които съм пропуснала, но при нас казваме, че оставяме за "след пенсия". ;))


съм с теб. Четенето е самотно занимание.:) Трябва да имаш доста свободно лично време, за да се насладиш истински на една книга. Ако нямаш се отразява на съня ти, на личният живот, общуването и т.н. Човек трябва сам да си определи преоритетите.:)
Поздрави!
цитирай
11. vesever - Кати, снощи имах гостенки, две с...
22.06 09:37
Кати, снощи имах гостенки, две съученички на моя приятелка от тайфата, на 13 години са.
Приятелката ми почти всяка вечер е при мен, заедно с останалите дечковци от село, с които отраснахме, а този път доведе и градските симпатяги, да се запознаем.
Много им разказвах за нашето детство, за това, че нямахме дори мобилни, камо ли компютри и интернет, че четяхме по библиотеките, че аз се бях хванала да преписвам "тухлите" /така наричам речниците си/.
Много интересно си поговорихме, усетих, че децата се чувстваха като в друг свят.
Днес пак ще дойдат :)

В младежките си години обожавах да чета. Качвах се на покрива в квартирата ми, като студентка, и там четях класиците, в оригинал. Удоволствието е неописуемо.
Сега ми се налага да чета много професионално, ежедневно, дори повече от 8 часа на ден, за съжаление са все технически материи, с това е свързана работата ми и почти не ми остава време за четене за удоволствие.
Обаче една приятелка иска да преведа стиховете й на английски, над 80 стиха, което е невероятно предизвикателство и вълнение - луда съм за поезия :))

цитирай
12. germantiger - ...
22.06 09:53
troia написа:
откъде пък ти хрумна това "елементарно оригиналничене" :) Поясних, защото не съм го писала аз, а и не зная от кого е.
А относно количеството на ден - според мен не е важно. Четем, защото искаме, а не някой да ни каже "Браво, ти си голямата работа".:))


Нали това казвам - не забележка към теб, а към автора на постинга, защоо ти си автор на блога, не на пстинга - какво неясно има тук :) ?!

Има ли хора, които четат за да им каже някой, че са голяма работа?
Ти познаваш ли такива, Бога ми?!
цитирай
13. anin - Катюш,
22.06 10:18
Всеки го движи желанието за получаване на наслада, един получава удоволствие от книгите, друг от музика или филми...за храна, секс и масажи няма да обсъждаме... :))))
цитирай
14. nedovolen - 1
22.06 14:47
Невежеството е по-опасно от тероризма. Още по опасно е невежеството, което не иска да се учи. Книгата е жива душа. Една книга може да преобърне живот и съдба.
- това са ~ думи на Елеазар Хараш от Портал 12.
цитирай
15. redabyss - Гладиаторе, познавам многа хора, ...
22.06 14:51
Гладиаторе,
познавам многа хора,които четат от всичко по много и всичките са пропадняци, мърльовци и нечистоплътници, в най-буквалния смисъл на думата. Само един от тях е фанатик на тема ред и по-често от веднъж в годината си слага душ, и изкарва нещо като пари от всичкото това в разни викторини.
цитирай
16. germantiger - ...
22.06 15:24
redabyss написа:
Гладиаторе,
познавам многа хора,които четат от всичко по много и всичките са пропадняци, мърльовци и нечистоплътници, в най-буквалния смисъл на думата. Само един от тях е фанатик на тема ред и по-често от веднъж в годината си слага душ, и изкарва нещо като пари от всичкото това в разни викторини.


А аз преди дни се запознах с четящо момиче с 24 години по-младо от мен и след минути се къпя и излизам на среща с него, то си купи две книги в книжарница, аз също други две, ще учи в чужбина, има награди и изглеждфа като за постинг. Освен това пише прелестно! И съм съвсем сериозен, не измислям.

Явно четящите момичета и жени са по-качествени от нас четящите мъже :)
цитирай
17. troia - Веси,
22.06 21:38
наистина е предизвикателство да превеждаш поезия. Трябвва да имаш поне малко поетичен талант, за да предадеш ритъма и красотата на стиховете. Поне аз си мисля така. Изобщо не се съмнявам, че ще се справиш.:)
"Четенето е единственото средство, чрез което се промъкваме, често неволно, често безпомощно, в чужда кожа, друго съзнание, друга душа." - Д.Оутс
Това е част от тръпката при четенето.:) Който обича книгите си остава техен почитател за цял живот и ще се върне рано или късно при тях. Предполагам, че като се пенсионираш ще четеш главно за удоволствие. Доста напред във времето отидох, но това си мисля за теб.:)
Хубава вечер ти желая!
цитирай
18. troia - А, аз
22.06 21:46
germantiger написа:
troia написа:
откъде пък ти хрумна това "елементарно оригиналничене" :) Поясних, защото не съм го писала аз, а и не зная от кого е.
А относно количеството на ден - според мен не е важно. Четем, защото искаме, а не някой да ни каже "Браво, ти си голямата работа".:))


Нали това казвам - не забележка към теб, а към автора на постинга, защоо ти си автор на блога, не на пстинга - какво неясно има тук :) ?!

Има ли хора, които четат за да им каже някой, че са голяма работа?
Ти познаваш ли такива, Бога ми?!


го приех като забележка към мен. Често ме критикуваш така че съм в постоянна готовност за отбрана.:)
Да, има хора, които по различен начин избиват комплекси. Твърдят че много са чели и четат - значи са много умни.:)) Забавно е.
цитирай
19. troia - Анич,
22.06 21:55
anin написа:
Всеки го движи желанието за получаване на наслада, един получава удоволствие от книгите, друг от музика или филми...за храна, секс и масажи няма да обсъждаме... :))))


правилно разсъждаваш относно секса и масажите.Тези теми са скандални и неприлични. Ние дори нямаме понятие за какво става на въпрос .:))
цитирай
20. germantiger - ...
22.06 21:57
18. troia
Да, има хора, които по различен начин избиват комплекси. Твърдят че много са чели и четат - значи са много умни.:))

......

Аз бях адски умен и преди да започна да чета като бебе :)

Едно време питали Мохаммед Али ака Касиус Клей

Как сте с голфа?

Аз съм най-добрия в света на голф, просто още не съм пробвал да го играя!

и те така :)
цитирай
21. troia - Да,
22.06 22:00
nedovolen написа:
Невежеството е по-опасно от тероризма. Още по опасно е невежеството, което не иска да се учи. Книгата е жива душа. Една книга може да преобърне живот и съдба.
- това са ~ думи на Елеазар Хараш от Портал 12.


и аз си помислих същото. Невежеството всъщност е най-голямата слабост на хората и скритото оръжие на властващите. Четящите хора са мислещи хора, а такива трудно се манипулират.
цитирай
22. troia - Това ми хареса.
22.06 22:13
germantiger написа:
18. troia
Да, има хора, които по различен начин избиват комплекси. Твърдят че много са чели и четат - значи са много умни.:))

......

Аз бях адски умен и преди да започна да чета като бебе :)

Едно време питали Мохаммед Али ака Касиус Клей

Как сте с голфа?

Аз съм най-добрия в света на голф, просто още не съм пробвал да го играя!

и те така :)


Всички сме скрити гении, които в един момент можем да се проявим.:))
цитирай
23. krassko - Нали знаеш какво казват чукчите:
22.06 22:13
Чукча писател, чукча Не читател...:)

Тук всички са писатели, въпросът е кой ги чете?

цитирай
24. troia - Истината е,
22.06 22:23
krassko написа:
Чукча писател, чукча Не читател...:)

Тук всички са писатели, въпросът е кой ги чете?



че и на колене да се молиш няма да те четат ако не искат. /говоря по принцип, а не като за теб/
Ето, аз те чета. Предполагам, че съм ти предостатъчна.:)
И ти ме четеш. Нямам проблем!:)
цитирай
25. viva1122 - Ако всички пишат...
22.06 22:40
Ако всички пишат - трябва да има някой да чете :) - обичам да се шегувам аз.

И сега сериозно - Всеки, който обича да чете , чете различна литература в различни периоди от живота си - в активна възраст най-вече професионална и по-малко за развлечение и в свободното си време, а накрая започва да се чете единствено, което го интересува, вълнува и обогатява същността му.
В днешно време информация и книги много, проблема е как и какво си избираме да четем, но затова е нужно опит в четенето и богата култура, за да отсее човек и да не изгуби сред потока от информация и посредствена литература ...
Но това е личен избор на всеки и хубавата книга може само да обогати човек и да продължи да се развива...
А авторът на статията, наистина се е пошегувал и провокирал не четящите - според мен.
Постарах се бъда кратка, но темата е......

Поздрави от мен, Троя!
цитирай
26. troia - Виве,
22.06 23:04
коментарът ти е достоен за финал на всичко написано дотук.
Наистина текстта е изцяло ироничен и не е против хората, които четат.
Няма какво да добавя към написаното от теб, освен да се съглася.:)
Приятна вечер и сърдечни поздрави и от мен!
цитирай
27. germantiger - детайл
22.06 23:19
Ивоки си е премахнал коментарите отпреди ден, негово право е, но някак...

надявам се, не съм го засегнал
цитирай
28. vesever - Кати, на старини ми се иска да живея ...
23.06 09:15
Кати, на старини ми се иска да живея на брега на реката, в малка къщичка, с градинка с плодове и зеленчуци, друго не ми трябва.
Дали обаче, реално, въобще ще се пенсионирам, и това не знам, надявам се да съм здрава и да "кълва" до последно ;)))
Между другото, искам да ти кажа, че котенцето с твое име е най-смелото. Слиза от дувара, приближава се до мен, както си седя на масата в градината, гледа ме с ококорени очички, усещам, че ще станем приятелки :)
Слънчево да ти е!
цитирай
29. krassko - Дамата на снимката е "Богинята на подземния свят"
23.06 12:06
Оказва се, че "под земята" четат книги, а на земята вече не четат.
И сигурно много ще ме критикуват,
но не съм гледал нито една серия от "Твоят мой живот",
но съм имал щастието две години по един месец да съм на стаж в библиотеките на БАН.
цитирай
30. milady - :)) а, може ли един..интимен въпрос, како тройке?
23.06 13:56
по тази..ху.. тъпня, няма да се изкажа ,нищо умно и ново..
но,за Бога, защо пак теззз..Рогати същества..
за мен е малка мистерия..
моля?
цитирай
31. donchevav - Един от преподавателите ни в уни...
23.06 16:15
Един от преподавателите ни в университета, проф. Б. Богданов, обичаше да казва, че "индивидуалният акт на четенето е битие на духовността". През м. август ще се навърши една година от смъртта на този голям български учен - класически филолог, философ, преводач, университетски мениджър - поклон!
Прави ми впечатление, че в последно време се появиха една особена порода хора - изключително знаещи и можещи - но неграмотни и бездуховни. И...не мога да свикна да ги харесвам:)))
Интересна, провокативна статия - но я възприех малко болезнено, явно губя чувство за хумор - а може би реагирам и чисто професионално!:)))
Поздрави, скъпа Кате!
цитирай
32. troia - Може
23.06 20:34
germantiger написа:
Ивоки си е премахнал коментарите отпреди ден, негово право е, но някак...

надявам се, не съм го засегнал


разговорът тук да е станал прекалено личен за него.
Не всеки обича да споделя неща за себе си в нета.
Ако искаш му пиши на лични, защото не ме е чел.
цитирай
33. troia - Веси,
23.06 20:43
vesever написа:
Кати, на старини ми се иска да живея на брега на реката, в малка къщичка, с градинка с плодове и зеленчуци, друго не ми трябва.
Дали обаче, реално, въобще ще се пенсионирам, и това не знам, надявам се да съм здрава и да "кълва" до последно ;)))
Между другото, искам да ти кажа, че котенцето с твое име е най-смелото. Слиза от дувара, приближава се до мен, както си седя на масата в градината, гледа ме с ококорени очички, усещам, че ще станем приятелки :)
Слънчево да ти е!


това малко адашче определено не прилича на мен. Аз не съм от много смелите, а все се скатавам и ослушвам за опасност.:) Слагай го в един кашон и го пращай при мен да го нагушкам.:)) Шегувам се.
Веси, така сладко описа пенсионерският си живот, че и аз се размечтах. О не, не мога да се оплача, но е приятно когато някой споделя мечтите си. Пожелавам да ти се сбъднат и много весели морски спомени! В Бургас е страхотно.:) Тези дни съм решила да се разпиша на плажа.
цитирай
34. troia - Краско,
23.06 20:57
krassko написа:
Оказва се, че "под земята" четат книги, а на земята вече не четат.
И сигурно много ще ме критикуват,
но не съм гледал нито една серия от "Твоят мой живот",
но съм имал щастието две години по един месец да съм на стаж в библиотеките на БАН.


и аз не съм гледала филма, така че станахме двама.:)
Сигурно имаш приятни спомени от стажуването, защото библиотеката е тихо, спокойно и интересно местенце.
Картинката е хубава, нали? А пишат, че четящите хора не били секси, а мухльовци и книжни червеи.:)) Тази може да те "схруска" на закуска.:))
цитирай
35. troia - Малката, на интимeн въпрос не отговарям.:))
23.06 21:01
milady написа:
по тази..ху.. тъпня, няма да се изкажа ,нищо умно и ново..
но,за Бога, защо пак теззз..Рогати същества..
за мен е малка мистерия..
моля?

цитирай
36. troia - Вени,
23.06 21:16
donchevav написа:
Един от преподавателите ни в университета, проф. Б. Богданов, обичаше да казва, че "индивидуалният акт на четенето е битие на духовността". През м. август ще се навърши една година от смъртта на този голям български учен - класически филолог, философ, преводач, университетски мениджър - поклон!
Прави ми впечатление, че в последно време се появиха една особена порода хора - изключително знаещи и можещи - но неграмотни и бездуховни. И...не мога да свикна да ги харесвам:)))
Интересна, провокативна статия - но я възприех малко болезнено, явно губя чувство за хумор - а може би реагирам и чисто професионално!:)))
Поздрави, скъпа Кате!


статията наистина е леко обидна, но и затова ми хареса. Обикновено ни харесва това, което ни кара да се замислим, провокира и предизвиква силни чувства.:) Интересното е, че ми я дадоха от една книжарница откъдето си закупих книга. Имаше я в рекламната им брошура.
Съжалявам за проф. Б.Богданов. Тъжно е когато си отиват умни и начетени хора.
Аз пък общувам с хора, които изобщо не четат и наистина не се чувстват нещастни от това.:)
Хубава вечер, Вени!
цитирай
37. vesever - Благодаря ти, Кати! Ами така е, ...
24.06 10:10
Благодаря ти, Кати!
Ами така е, хубаво е да мечтаем и да сбъдваме мечтите си...аз някои вече съм сбъднала, но има още..
Ех, моренцето...
поздрави го от мен!
Скоро и аз ще го видя, не знам ще стигна ли до Бургас, но Варната е вторият ми дом ::)
Прегръдка!
цитирай
38. natali60 - Да се
25.06 15:08
обобщава, че не се чете или малко се чете, е пресилено. Имам прекрасни впечатления от млади хора от две варненски училища, с които се срещнах във връзка с книгата ми "Светлина от Изтока" - разкази за Китай. Оказаха се начетени, любознателни и четящи хора. Как да не се гордееш с такива младежи.
В последния си постинг "Очи в лилаво" съм писала за напразния си опит да приобщя една образована жена към четенето.
Поздрави от Варна!
цитирай
39. troia - Привет!
25.06 21:52
natali60 написа:
обобщава, че не се чете или малко се чете, е пресилено. Имам прекрасни впечатления от млади хора от две варненски училища, с които се срещнах във връзка с книгата ми "Светлина от Изтока" - разкази за Китай. Оказаха се начетени, любознателни и четящи хора. Как да не се гордееш с такива младежи.
В последния си постинг "Очи в лилаво" съм писала за напразния си опит да приобщя една образована жена към четенето.
Поздрави от Варна!


Трудно е да се правят обобщения, защото личният опит на всеки човек е различен. Скоро по телевизията изнесоха уж официална статистика, че процентът българи, които са прочели една книга годишно е паднал драстично, но мой познат ми каза, че е чел точно обратното - скок на четящите.
Четенето на книги е личен избор и според мен това се възпитава в семейството. Хубаво е, че има любознателни деца.
Приятна вечер!
цитирай
40. batogo - !!!:)))
13.07 09:22
Според мен в много от книгите човек се среща с мечтите на автора за един по-одухотворен, благороден и съзнателен свят, който често помага да съхраним собствената си духовност, принципи и ценности в потока на житейската инерция. Всяка книга, както всеки човек, е един уникален свят, който обогатява представите на хората за живота и неговите особености. :)
цитирай
41. troia - И аз
13.07 12:46
batogo написа:
Според мен в много от книгите човек се среща с мечтите на автора за един по-одухотворен, благороден и съзнателен свят, който често помага да съхраним собствената си духовност, принципи и ценности в потока на житейската инерция. Всяка книга, както всеки човек, е един уникален свят, който обогатява представите на хората за живота и неговите особености. :)


по твоя начин възприемам книгите. Карат ме да се смея, натъжават ме и откривам нови светове. Който обича да чете винаги ще намери време за някоя хубава книга.
Поздрави!
цитирай
42. romanticgirl25 - Имаш хубави разкази, но...
16.07 12:52
Не си прав к с риск да ме оплюеш съм чела едно време много книги, романи, стихосбирки. Дори слагах книжлето вътре в учебника и заблуждавах нашите, че уча.
Сега дори пиша стихове, пробвсх се и с роман. Не е честно да караш хората да не четат!
цитирай
43. troia - Здравей!
16.07 14:26
Нямам проблем с критиката.:) Написаното не е от мен, преписах го от една рекламна брошура на книжарница Хеликон. Изненада ме, но явно целта е да ни карат да се замислим и да покажат една друга гледна точка. Всъщност така говорят и мислят противниците на книгите, но..читатели има и ще има!
Ще се отбия при теб.:)
Благодаря за оценката.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: troia
Категория: Тя и той
Прочетен: 572939
Постинги: 630
Коментари: 6698
Гласове: 15107
Архив
Календар
«  Септември, 2017  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930